Reklama i marketing

Zalety usług agencji SEO

Kampani SEO - zobacz pełną ofertę.

Przedsiębiorstwa oraz właściciele sklepów internetowych, którzy marzą o tym, by wyświetlać się na najlepszych pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to uzyskać na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie rekomendujemy, to podejmowanie działań osobiście. Nie posiadając wiedzy w problematyce SEO i nie obserwując na bieżąco komunikatów o zmianach w algorytmie Google, trudno działać właściwie i – kluczowe – skutecznie. Druga droga to zatrudnienie na etat specjalisty ds. SEO, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzecie wyjście to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet wydzielony na takie działania można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem kooperacji z agencją SEO jest to, że pomijając fachowców od SEO w zatrudnione są tam także osoby od kodowania, content marketingu, kampanii Google Ads i projektowania graficznego służące rzeczową pomocą w tych sferach.

Zalety kompetentnej firmy SEO

Agencji SEO w naszym kraju jest bardzo wiele. Czym kierować się w toku szukania podmiotu, która poprawi naszą widoczność w SERPach? Polecamy postawić na agencję, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, ale także tych marketingowych oraz kreatywnych, z każdym rokiem rośnie, co nie zawsze niesie za sobą odpowiednią jakość usług. Współpracując z agencją, która istnieje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż dysponuje ona sporym doświadczeniem i może w każdej chwili zaprezentować szerokie portfolio swoich poprzednich klientów. Agencje SEO zazwyczaj na swoich stronach posiadają sekcję „Case study”. Zanim podpisze się umowę należy przeczytać studia takich przypadków, by samemu wstępnie zobaczyć, jakich rezultatów można się spodziewać po agencji, jak również to dla jakich branż pracowała i z jakimi trudnościami przyszło im się zmierzyć. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: informuje o planach zadań na nadchodzące miesiące, a także przesyła sprawozdanie z ukończonych działań i ich rezultaty.

Kolejna zasadnicza kwestia to spersonalizowana oferta i dostrojenie strategii prac do potrzeb działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpisuje w przeciągu kwadransa, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, powinien to być sygnał alarmowy. Po wysłaniu pytania pracownik rzetelnej agencji SEO winien skontaktować się z zainteresowanym klientem, żeby dopytać o dokładniejsze dane o firmie, nieodzowne do przygotowania dla niej kompleksowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się odnaleźć tak po prostu w sieci, jak przykładowo informacja o prowadzonych dotąd działaniach SEO oraz o istotnych dla klienta towarach bądź usługach, które zamierza wypromować.

Jaki model rozliczenia z firmą SEO jest najkorzystniejszy?

Z nieufnością powinno się podejść do firm SEO, które sugerują typ umowy z opłatą za uzyskany wynik. W takim modelu rozliczenie odbywa się dopiero wówczas, gdy słowa kluczowe uzyskają wskazane w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do pierwszej strony wyników bądź do Top5). To w dalszym ciągu dość popularny sposób rozliczeń, lecz wiąże się z wysokim niebezpieczeństwem – można bowiem uzyskać szybkie rezultaty przy pomocy naruszania standardów ustalonych przez Google. Nieustannie aktualizowany algorytm również nie pomaga w dotrzymaniu obietnic składnych zleceniodawcy, więc sumienna firma SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych pozycji. Co do ceny za współpracę z agencją SEO, to rzadko jest ona stała – co do zasady w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu potrzebne są większe nakłady finansowe, by opracować wnikliwy audyt SEO, a potem wdrożyć wszystkie wyliczone w nim sugestie. W kolejnych miesiącach współpracy, gdy strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają znacznie mniejsze.

Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]