Jeżeli ciekawi Cię korzystna oferta private blog network, skieruj się na pbnmarket.pl.
Aby odbiorca spostrzegł twój biznes musisz nie tylko posiadać stronę firmową, ale także zatroszczyć się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy cyklicznie dodawane są do niej nowe rzetelne i przydatne dla potencjalnego klienta informacje. Lecz nie wolno także pomijać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
Private blog network, czyli do czego służą PBNy?
PBNy są prywatne, ponieważ są zakładane a potem nadzorowane przez jeden podmiot (z reguły przez agencję SEO bądź dużą agencję marketingową), który dba o jakość pojawiających się tam treści. Prywatne sieci portali są najczęściej używane jako jeden z punktów szerszej strategii marketingowej, co trzeba silnie zaakcentować, gdyż najlepsze efekty ich użycia daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość pozyskania dużej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich zróżnicowanie, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Słabym punktem PBNów jest niestety to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a potem należy przeznaczać wiele godzin na zachowanie ich w wysokiej jakości.
Wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak wykorzystać potencjał PBN
Prywatne sieci blogów świetnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można przy ich użyciu zamieszczać artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To właściwie każde miejsce online, gdzie przedstawione są najistotniejsze informacje kontaktowe firmy – jej pełna nazwa, telefon czy adres e-mail i adres stacjonarny. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim także profil na portalu społecznościowym, zakładka w internetowym katalogu firm bądź artykuł, pod którym dodano firmowe informacje teleadresowe.
Inna interesująca metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej jakość oryginalnego wpisu, bowiem odnajdywanie linków do niego na różnych blogach w sieci rozumieją jako znak, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się użyteczne, godne przeczytania teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie kluczowe jest zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych przede wszystkim ze zdrowiem, inwestycjami czy prawem, bieżącymi wydarzeniami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO