pozycjonowanie stron Kraków
Reklama i marketing Usługi Witryny internetowe

Rodzaje pozycjonowania

Znamy 3 popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną rolę przed jednorazowymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, koncert popularnego zespołu czy Tłusty Czwartek. Ten rodzaj pozycjonowania będzie wyjątkowo efektywny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześniej. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki i gastronomii. Przeważnie powinno się zacząć je na dwa-trzy miesiące przed ważnym wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową bądź uzupełnioną treść witryny.

Pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon

Inny rodzaj pozycjonowania to odpowiednie i przetestowane wyjście dla osób posiadających niski budżet na reklamę. Za sprawą stosownego doboru słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale także stawki za reklamę w Google Adwords istotnie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również dużo mniejszą konkurencję. Ważne jest też to, że coraz powszechniejsza jest tendencja do wpisywania specyficznych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Philips S5400 czarna,
– telefon LG K40 czerwony,
– obuwie sportowe Nike Air Max czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne przede wszystkim dla sklepów internetowych. Za pomocą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę towarów mogą skuteczniej zdobywać pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu istotne jest dodanie do słowa kluczowego nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę przede wszystkim:
– miasto (przykładowo “gitarzysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep ogólnospożywczy Retkinia”)
– państwo (“filharmonia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w stosunku do podmiotów lokalnych, które kierują swój asortyment tylko do klientów zamieszkujących na tym samym obszarze. Ten sposób pozycjonowania jest stosowana także wtedy, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na reklamę i nie ma możliwości rywalizować na frazy niezawierające dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “restauracja francuska“, to “restauracja francuska Kraków”.

Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]