Gdy posiadasz swoje przedsiębiorstwo i uruchamiasz dla niego stronę firmową, niewątpliwie po czasie zastanawiasz się, co zrobić, aby była ona widoczna na samym topie wyników wyszukiwania. Wiadomo wszak, że w dzisiejszych czasach obecność w sieci jest jedną z podstaw sukcesu, gdyż to właśnie stąd gros klientów po raz pierwszy dowie się o twojej ofercie. Jak wobec tego znaleźć solidną agencję SEO? Warto skorzystać z podpowiedzi profesjonalistów.
Google radzi, jak znaleźć solidną firmę SEO
Nie da się ukryć, że cały sektor SEO, czyli działań związanych z optymalizacją stron www pod kątem wyszukiwarek, powstała i cały czas rozkwita w zasadzie wyłącznie za dzięki Google. Mimo pojawienia się licznych opcji, jak np. Bing, Rambler czy Yandex, w dalszym ciągu kluczowe są pozycje uzyskane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy zatem, kto stara się pozyskać widoczność w sieci, musi zapracować na swoją pozycję w top 3 w Google. W przypadku branż, w których konkurencja jest silna, zwykle nie jest to proste bez konsultacji z ekspertami z firmy SEO. Google zdecydowało się pomóc tym, dla których pojęcie SEO jest nowością, i przygotowało krótki kurs, jak wybrać dobrą agencję SEO.
Najważniejsze cechy rzetelnej agencji SEO
Pracownica Google z ponad 10-letnim stażem w kilku punktach wyjaśnia, jak zatrudnić solidną agencję SEO, wymieniając wśród podstawowych cech między innymi:
- rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od szczegółowego audytu strony,
- zdolność szacowania czasu oraz budżetu niezbędnego do wykonania planowanych wdrożenia,
- zagwarantowanie stronie opieki technicznej oraz prowadzenie działań nad podniesieniem jej użyteczności,
- stała kontrola stanu strony oraz regularną analizę jej statystyk,
- zapewnienie stronie wsparcia technicznego oraz prowadzenie działań nad podniesieniem jej użyteczności,
- dbałość o całościową widoczność strony www, a nie wyłącznie pozycjonowanie w wyszukiwarce na konkretne słowa kluczowe.
Pracownica Google akcentuje także, iż solidna firma SEO nigdy nie obieca spektakularnych rezultatów z dnia na dzień, bowiem optymalizacja strony internetowej jest procesem długofalowym, w wielu przypadkach dającym pierwsze rezultaty dopiero po kilku miesiącach działań.