Informatyka Reklama i marketing

Co się dzieje, gdy strona ma filtr ręczny Google?

Czym są filtry i bany Google?

Filtry Google to kara nakładana na serwisy internetowe, które naruszają opracowane przez Google wymogi dla webmasterów. Spotkać możemy się z dwoma typami filtrów – z filtrami algorytmicznymi lub ręcznymi. Filtry ręczne nakładane są przez osoby pracujące w Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada sam algorytm Google.

Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania

Najczęściej spotykanymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w widoczny sposób łamią zasady Google mogą zostać nawet zupełnie wyczyszczone z ich wyników. Filtry ręczne Google nakładane są z reguły na miesiąc, a filtry algorytmiczne do chwili, kiedy strona będzie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście również w przypadku filtru ręcznego warunkiem nieprzedłużenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Przeważnie spotkać możemy się się z filtrami Google nie pozwalającymi na osiągnięcie dobrych wyników w wyszukiwarce lub pogarszającymi pozycje uzyskiwane do tej pory.