Informatyka Witryny internetowe

Dostałeś ban z Google? Przeczytaj poradnik o usuwaniu filtrów

Spostrzegłeś raptowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Pomimo starań, domena nie poprawia swojej pozycji w Google? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione objawy, oznaczać to będzie obciążenie domeny filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

Przede wszystkim należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się takiego filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędem na stronie, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Jak usunąć filtr ze strony?

Pierwszym krokiem na drodze do usunięcia filtra Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – proces ten ułatwią nam odpowiednie programy takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały powyższy proces wymaga od nas wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymaga od nas natychmiastowego działania. W czasie trwania blokady domena jest w stanie stracić wiele wejść, co może narazić firmę na straty finansowe, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem rady u doświadczonego profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać sprawę specjaliście.